BEBAK |
Wysłany: Sob 16:30, 18 Sie 2007 Temat postu: Wolfenstein Enemy Territory |
|
Wolfenstein Enemy Territory to jedna z najlepszych szczelanek w jaka grałem, wiele mapek na róznych serverach, polscy gracze i nie tylko.
Mamy rózne profesje np;
- Engeenier (Inżynier),
- Medic (Sanitariusz),
- Solider (Żołnierz),
- Covert Ops (Szpieg),
- Field Ops (Zaopatrzeniowiec).
Rozgrywka
Rozgrywka to zmagania dwóch drużyn Allies (Alianci) i Axis (Oś), grać można jako postać w jednej z pięciu profesji które sa wyzej wymienione.
Nasz Cel
Cel gry to w zależności od drużyny zdobycie pewnego miejsca, wysadzenie danych obiektów, zabranie innych obiektów i przeniesienie na wskazane miejsce lub też obrona przed zdobyciem czy zabraniem danych obiektów.
System rang i odznaczeń
Jedną z większych innowacji w ET jest wprowadzenie systemu rang i odznaczeń. Polega to na tym, że za odpowiednie działania gracz jest nagradzany punktami doświadczenia (Experience) w skrócie XP, np. inżynier za zbudowanie zapory przeciwczołgowej dostaje 10 punktow XP. Aby zdobyć wyższą rangę trzeba awansować w zakresie wyznaczonych przez klasy umiejętności. Dla inżyniera który ma 10 XP granicą, którą trzeba przekroczyć, aby podnieść umiejętność i uzyskać dzięki temu wyższą rangę, jest 20 XP. Gdy zostaną one zdobyte, postać zostaje nagrodzona widocznym podczas gry dla innych graczy odznaczeniem na hełmie i specjalną umiejętnością lub przedmiotem.
WYMAGANIA:
* Microsoft Windows 98/ME/2000/XP OS (Windows NT 4.0 nie jest polecany)
* W 100% kompatybilny Windows 98/ME/2000/XP (włączając wszystkie 32bitowe sterowniki)
* Procesor Intel Pentium III 600Mhz lub równoważny AMD
* 128 MB Pamięci RAM
* Karta z akceleratorem 3D oraz obsługująca w 100% OpenGL
* Microsoft DirectX 8.1 bądź wyższy
* ~800 MB wolnego miejsca na dysku
* Klawiaturę w 100% kompatybilną z systemem Microsoft Windows
* Myszkę w 100% kompatybilną z systemem Microsoft Windows
* Kartę dźwiękową w 100% kompatybilną z systemem Microsoft Windows
* Do gry Internetowej, w 100% zgodny z Windowsem 98/ME/2000/XP modem 56.6k bądź lepsze połączenie internetowe. Granie na modemie 56.6k nie jest polecane przy większej ilości graczy na serwerze niż 8, może to uniemożliwić grę użytkownikowi.
POSTACIE:
-Solider
Soldier jest to klasa specjalizująca się w grze broniami ciężkimi (heavy weapons). Podczas gry, Soldier nie posiada oprócz w/w jakichś specjalnych zdolności, jest jedyną klasą w grze, która może przenosić ciężkie, dwuręczne bronie jak: mobile mg42, Mortar, Flamethrower (Miotacz Ognia) oraz Panzerfaust. Soldier początkowo na spawnie posiada 4 ręczne granaty.
=====
-Medic
Medic może leczyć swoich kolegów z drużyny dzięki apteczkom (Health Packs) oraz podnosić* ich, dzięki czemu nawet kiedy zginą po podniesieniu przez medyka mogą grać dalej, a co za tym idzie nie czekają na spawna. Medycy pomagają swoim kolegom z drużyny utrzymać się w walce. Medyk korzystać może jedynie z jednego typu broni dwuręcznej, a mianowicie z M1A1 Thompson (Allies) lub MP40 (Axis) i początkowo z jednego granatu.
=====
-Engineer
Inżynier może podkładać i rozbrajać dynamit, rozbrajać ładunki wybuchowe (satchel charge) covert opsa, podkładać miny, budować obiekty konstrukcyjne oraz reperować działa i pojazdy. Prawie wszystkie Cele (objectives) w Enemy Territory wymagają ingerencji inżyniera. Inżynierowie Allies mogą wybierać broń podstawową pomiędzy M1A1 Thompsonem (smg) lub karabinem M1 Garand z M7 Grenade Launcherem, a inżynierowie Axis pomiędzy MP40 (smg) i karabinem K43 z GPG40 GranatWerferm. Inżynierowie startują z 4 granatami ręcznymi (i 5 granatami do karabinu (Rifle Grenades), o ile wybrali karabin).
=====
-Field Ops
Field Ops to klasa, która odpowiedzialna jest za rozdawanie amunicji drużynie, za ciężką artylerię i naloty artyleryjskie. Field Ops może rozdawać amunicję w postaci paczek (jak medyk apteczki), dzięki czemu koledzy z drużyny mogą w dalszym ciągu walczyć na polu bitwy nawet jeśli ich początkowy magazynek był "ubogi". Field Ops może wzywać naloty artyleryjskie poprzez puszkę z dymem (o odpowiednim, analogicznym do koloru drużyny: kolorem dymu) oraz poprzez lornetkę i wyznaczenie celu - ostrzał artyleryjski w tym miejscu. Field Ops może używać tylko jednej broni - smg i wychodzi ze spawna początkowo z 2 granatami.
=====
-Covert Ops
Covert Ops w Enemy Territory jest ekspertem od zwiadu i sabotażu oraz śmiercionośnym snajperem :> Jego umiejętności to przejmowanie uniformu wroga i przebieranie się weń, a także wykrywanie Min oraz potajemne ściąganie niepodejrzewających nic wrogów. Covert Ops może informować o pozycji wroga oraz korzystać z drzwi wroga (gdy jest przebrany w uniform), może raportować o sytuacji na polu bitwy oraz niszczyć niektóre obiekty dzięki ładunkowi wybuchowemu (Satchel Charges).
BRONIE:
-Knife (Nóż)
Jest to broń, która zostaje nam w ostateczności, gdy już nie mamy amunicji w ani jednej, ani drugiej broni. Nóż jest także używany do dobijania ciał (żeby nie tracić amunicji). Gdy stoimy za plecami wroga wyświetla nam się ikonka z nożem i dwoma ciachnięciami zabijamy wroga i słyszymy charakterystyczny dźwięk beczącej łowiecki
-Broń krótka
Luger 9mm - {innowacyjna konstrukcja z mechanizmem kolankowym} Second weapon wszystkich klas Axis. Broń odejmuje tyle samo hp co smg lecz ma mniejszy magazynek i jest wolniejsza.
Colt .45 ACP - {Jeden z pierwszych pistoletów automatycznych} podstawowa broń Alliantów. reszta jak u Lugera
Akimbo czyli podwójny pistolet dostajemy w momencie wejścia na 4 poziom lekkich broni. Przy dwóch pistoletach mamy tą samą szybkostrzelność co z smg z tym że: Mniejszy magazynek i dłuższy reload (bo dwa pistolety).
-Broń ciężka
Panzerfaust (pol. "Pancerna pięść")[w slangu ET "PF"; "Panzer"; "Panza";] {opis w skrócie: wspolczesny granatnik pp} Broń często wybierana przez początkujących graczy przez co zyskała sobie złą sławę. Broń w rękach doświadczonego gracza zabija dowolny obiekt w promieniu 100m. Przytoczę tu cytat" Po czym poznać dobrego gracza z PFem? Strasznie Wk***ia"
Tak, pf to broń budząca kontrowersje, na wielu serwerach jest ona wyłączona, podobnie dzieje się w przypadku lig i pucharów w enemy territory. PF, podobnie jak flamethower, moblie mg42 czy mortar są wyłączane w configach serwerów. Moim zdaniem powinno się wyłączać tylko tę broń, ponieważ zazwyczaj korzystanie z niej to zabijanie nie tylko wroga, ale i siebie. Wyskakujesz gościowi z pfem i widzisz jak szybko schyla się ku ziemi - giniesz nie tylko Ty, ale i on sam, lameriada...
Mortar (pol. - Moździerz)[w slangu ET Morta] Przy wprawnej obsłudze i stałym dostępie do amunicji najlepsza maszynka do zabijania w grze. przydaje sie podreczna mapa (standartowo klawisz G)
Morta to broń o dalekim zasięgu i bardzo dużym polu rażenia. Aby strzelać z moratara należy się z nim rozstawić w odpowiednim miejscu, następnie dobrać musimy odpowiednie trajektoria. Do tego służy nam mapa, ponieważ widzimy gdzie uderza moździerz. Dla jednych, broń trudna do opanowania, dla drugich śmiercionośna zabawka, potrafiąca nieźle namieszać.
Moblie MG42 czyli przenośne MG42. Jest to broń szybkostrzelna o dużym magazynku, ale o małym polu widzenia. Aby użyć tej broni należy położyć się i w tej pozycji rozłożyć mg42 na ziemi, niestety pole widzenia jest ograniczone i nie możemy się np. odwracać za siebie. Jesteśmy także łatwym celem z noża . Broń przydaje się praktycznie wszędzie, ale może ogarnąć tylko jedno miejsce.
Co do tego jednego miejsca to się nie zgodzę, np. na mapie Sw_Goldrush_Te, odpowiednio rozstawiona mg-ta jest w stanie objąć trzy miejsca - wyjście z respawnu, wyjście z respawnu 2 i wejście (a nawet i wyjście) z banku. Prawdą jest jednak, że mobile mg42 ma ograniczoną swobodę ruchu oraz ograniczone pole widzenia, nie możemy swobodnie się obracać, jedynie gdzieś w granicach 60 (z 360) stopni
Flamethrower (pol. Miotacz Ognia)[w slangu: Flame; flam;] Broń zabójcza na krótkim dystansie zarówno dla przeciwnika jak i wszystkich którzy znajduja sie w okolicy (włącznie z tobą). Świetna w niektórych miejscach:
- Tunel na Rail Gunie(mnóstwo miejsc do kampienia i brak mozliwości ucieczki)
- Tunele, przejscia i budynki na Fuel Dumpie
- W banku na Goldrushu
-Broń Maszynowa
M1A1 Thompson broń maszynowa (smg) używana przez drużynę Allies jako broń podstawowa. Może ją nosić każda klasa oprócz Covert Opsa, przy czym Medic oraz Field Ops mogą nosić jedynie tą broń (oczywiście pomijając pistolet, granaty itd.).
MP40 - Maschine Pistole 1940 (pol. Pistolet Maszynowy wzór 1940)[SMG lub po prostu Mp40] { Nie muszę chyba mówić, że były bezkonkurencyjne na frontach 2 Wojny Światowej} Podstawowa broń większości klas u Osi (Axis). W grze ma takie same statystyki co Thompson(bleeech). Wielu graczy ma sentyment do tej broni i wolą grać mp40 niż Thompsonem. (ja do nich należę, wydaje mi się, że mp40 jest celniejsze...) Niezbyt celne na długie dystanse, NALEŻY o czym większość graczy zapomina strzelać seriami (oszczędzamy naboje a efekt taki sam).
Seriami z mp40? Po ki grzyb? W sumie zawsze powinno się strzelać seriami żeby nie tracić naboi, no, ale przecież nie można liczyć, że stojący przed nami Allies przestanie rąbać do nas całym magazynkiem, kiedy my strzelamy serią
FG42 - FallschrimjägerGewehr (pol. Fallschrimjäger (od. spadochroniarz) - Karabin Spadochroniarski)[w slangu Fg42 xD o rly xD?] Broń dostępna wyłącznie dla Coverta, kompromis między celnością a szybkostrzelnością. Znam osobiście ludzi, którzy potrafią ściągnąć z tego za pomocą lunety, ale to trzeba być hardcorowcem. NIE zalecana bron na początek.
Zgadzam się, nie ma wątpliwości co do tego, że fg42 to najmniej stosowana i lubiana broń przez graczy. Ja sam nie lubię grać z fg42, a jeśli chodzi o granie z lunetą to już lepiej wziąć snajperkę, lepiej mi się nią strzela nawet z bliska niż fg42.
Sten (pol. to samo - z tym, że na jego podstawie budowano Błyskawicę) [Sten] { konstrukcja brytyjska. Sten został zaprojektowany po tym jak Brytole przekonali się, że Enfieldy nie dają rady Mp40} Broń tylko dla Coverta. Niby jest wyciszany, a i tak go słychać z 1,5 kilometra(:E). Ładnie nim wchodzą headshoty. Sten jest - wśród covertów, drugą co do popularności bronią.
-Broń snajperska
M1S Garand - broń snajperska używana przez drużynę Allies.
K43 - broń snajperska używana przez drużynę Axis.
Każda z przedstawionych broni ma wbudowany zoom, włączamy go naciskając PPM, a następnie przybliżamy lub oddalamy scrollem w myszce (lub + i -). Kiedy uderzamy w ciało przeciwnika dostajemy XP niezależnie od tego gdzie trafimy, z tym, że po trafieniu w głowę z hełmem odbieramy 95% życia i wystarczy kolejny strzał gdziekolwiek w ciało i przeciwnik ginie. Kiedy strzelamy w głowę bez hełmu, zabijamy od razu. (Zoomem w snajperce nie możemy wykrywać min!)
-Karabiny (rifle)
K43 + GPG40 GranatWerfer - Broń używana przez drużynę Axis.
M1 Garand + M7 Grenade Launcher - Broń używana przez drużynę Allies.
Aby wystrzelić granat, naciskamy PPM aby załadować riflę i strzelamy. Granaty wylatujące z riflii odbijają się od ścian, rogów itp, co podczas gry możemy wykorzystywać.
-Inne bronie
Granaty (Allies/Axis) - chyba nie trzeba tłumaczyć do czego służą
Satchel Charges - Jest to ładunek wybuchowy z detonatorem, który nosi Covert Ops i może być wykorzystywany do burzenia niektórych konstrukcji, takich jak: wieżyczki, małe mosty, stacje mg42 itp. Ładunek może być rozbrojony przez Inżyniera (ale jeśli ładunek leży na ziemi to znaczy, że Covert Ops druzyny przeciwnej dalej żyje, więc może nas wtedy zabić).
Land Mines - Miny, mogą być stawiane tylko na naturalnym podłożu (trawa, ziemia, śnieg) i tylko przez Inżynierów, przez nich również mogą być rozbrajane, kiedy ktoś wejdzie na minę przeciwnika (słyszy wtedy charakterystyczny dźwięk). Miny swojej drużyny widzimy dzięki flagom, które u Allies są niebieskie, a u Axis czerwone. Miny mogą lokalizować Covert Opsi, wtedy miny przeciwnika są widoczne i można je zniszczyć granatem, lub ładunkiem wybuchowym.
Dynamit jest używany wyłącznie przez Inżyniera do niszczenia prawie wszystkich (jeśli nie wszystkich ) konstrukcji w grze. Ma także duże pole rażenia, dlatego przed wybuchem warto się odsunąć
Browning M1919A4 mounted .30 cal machine gun - jest to działko 30 cal przyczepione do czołgu, w strzelaniu podobne do mg42. Używa je każda z klas, która usiądzie na czołgu (także z drużyny przeciwnej).
-Winchester
Winchester [shotgun]{wielkokalibrowa śrutówka z czasów 2 Wojny Światowej, a jako ciekawostke podam fakt że służył do czyszczenia okopów} Dostępne u enga i filda ( tez nie wiem po cholere fildowi to gówno).
-Panzer
Panzer[pf, bazooka]{tu chyba opisywać nie musze} słabszy odrobine od pfa za to wiecej naboi i szybszy pocisk. Co najlepsze w odejmuje więcej „życia” od Pancerfausta.
-Shotgun (nie na kazdym serwie)
Shotgun, naboje "rozpryskują się", dobry tylko i wyłącznie z bliska, na dalekie dystanse się nie nadaje bo rozrzut pocisków jest zbyt duży. Posiadają go filedops i inżynier.
KOLOROWY NICK:
Jak stworzyć taki nick? To bardzo proste!
Otwieramy consolę
I wpisujemy:
/seta name ^1ET^2PLAYER
^1 i ^2 to oznaczenia kolorów
Gdy wciśniemy shift+6 by uzyskać tego ptaszka: " ^ ", a po nim wprowadzimy kolor (czyli numer, literę bądź znak - przypisany do odpowiedniego koloru) znaczek znika, ale za to gdy napiszemy coś teraz uzyskamy kolorowy tekst.
^1 - czerwony
^2 - zielony
^3 - żółty
^4 - niebieski
^5 - błękitny
^6 - różowy
^7 - biały
^8 - pomarańczowy
^9 - szary
^0 - czarny
W RAZIE JAKICH KOLWIEK PYTAN PISZCIE =)
I jak podoba wam sie mały poradnik?? |
|